Uudet Taidot Haltuun -akatemian yleiset käyttöehdot

Nämä sopimusehdot ovat voimassa 07.08.2023 alkaen.

Tällä sivulla on kerrottu yleiset sopimusehdot.

1. Palveluntarjoaja

Marianne Ketelimäki (kevytyrittäjä)
Uudet taidot Haltuun -akatemia
marianne@uudettaidothaltuun-akatemia.fi 

2. Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Marianne Ketelimäki, Uudet Taidot Haltuun -akatemia (jäljempänä ”kouluttaja”) välisessä suhteessa. Marianne Ketelimäki tarjoaa palveluinaan digitaalista sisältöä (mm. verkkokursseja).

3. Sopimuksen voimassaolo

Sopimus asiakkaan ja kouluttajan välillä on kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa kouluttajalta palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus päättyy, kun palvelu on suoritettu loppuun.

4. Hinnat

Kouluttajalla on oikeus muuttaa palveluidensa hintoja. Verkkokaupassa näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ALV 24 % (tämä arvonlisävero maksetaan Free.fi-laskutuspalvelulle heidän lähettämällä laskulla).

5. Maksuehdot

  • a) Kouluttaja tarjoaa palveluille eri maksutavaksi laskun Free.fi-laskutuspalvelun kautta. Lasku lähetetään Free.fi-laskutuspalvelun kautta ja heidän nimellään sähköpostitse asiakkaalle. Laskussa on maksuaikaa 5 vrk.
  • b) Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Kouluttajan puolesta Free.fi-laskutuspalvelu siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi.
  • c) Kouluttaja voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen takia, jos maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaan maksuvelvollisuutta.
  • d) Kouluttaja ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot (Free.fi-laskutuspalvelu) laskulta.

6. Palveluiden käyttöoikeus

  • a) Asiakas saa palvelun ostettuaan siihen käyttöoikeuden niin pitkäksi aikaa kuin palvelu on saatavilla kouluttajan verkkosivuilla tai kurssialustalla. Käyttöoikeus on rajattu eli palveluiden ja sisältöjen omistus- ja tekijän- ja teollisoikeudet eivät siirry asiakkaalle.
  • b) Käyttöoikeus on asiakkaalle henkilökohtainen ja antaa asiakkaalle oikeuden käyttää ostamaansa palvelua vain omassa yksityisessä tai oman yrityksen käytössä näiden ehtojen mukaisesti.
  • c) Asiakas ei saa jakaa käyttöoikeutta kenenkään kanssa, eikä siirtää sitä kenellekään. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä), ellei yritys anna siihen erikseen lupaa. Asiakkaan käyttäjätilin tai käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen on sopimusrikkomus ja voi johtaa palveluiden katkaisuun ja mahdollisiin korvausvaatimuksiin.
  • d) Käyttöoikeutta vaativa sisältö voidaan yrityksen yksipuolisella päätöksellä ja ilman ilmoitusta muuttua vapaasti saatavilla olevaksi ja päinvastoin.

7. Palveluiden saatavuus ja toimivuus

  • a) Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Rekisteröitymisvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa etunimi sekä käytössä oleva sähköpostiosoite.
  • b) Palvelun ostamisen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, osoite sekä mahdollisesti muita henkilötietoja. Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Kouluttajaa ei vastaa väärien tietojen antamisen johdosta aiheutuvista mahdollisista vahingoista. 
  • c) Osassa kouluttajan palveluita voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia, kuten Facebookia ja Canvaa. Asiakas vastaa itse tällaisten sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä. Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten toimintahäiriöistä eikä tarjoa teknistä tukea niiden käyttämiseen.

8. Ehtojen muutos

Kouluttaja pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön ja päättämään sen jälkeen, haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, kouluttajan sivustojen ja palveluiden käyttö tulee välittömästi lopettaa.

9. Peruutusehdot

  • a) Kuluttaja-asiakas hyväksyy, ettei tällä ole Suomen kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta sen vuoksi, että kyseessä on palvelu, jonka asiakas saa digitaalisesti käyttöönsä. Laskun maksamatta jättäminen ei ole hyväksytty tapa tilauksen peruttamiseksi. Kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta ei tällöin ole, ellei yritys ole sitä itse erikseen antanut.
  • b) Myöskään yritys- ja yhteisöasiakkaalla ei ole peruuttamisoikeutta, ellei yritys ole sitä itse erikseen mainitusti antanut.

10. Henkilötietojen kerääminen ja luovuttaminen

Kouluttaja noudattaa kaikessa henkilötietojen keräämisessä ja käsittelyssä tietosuojalakia.
Kouluttajan tietosuojaseloste löytyvät koulutusalustan verkkosivuilta.

11. Vastuunrajoitukset

  • a) Kouluttaja ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
  • b) Kouluttaja ei vastaa verkkosivuston käytön yhteydessä esiintyneistä teknisistä häiriöistä ja siitä seuraavasta puutteellisesta tilausten käsittelyssä eikä kolmansien osapuolien tarjoamien palveluiden, kuten kurssialustan, toimintahäiriöistä (kuten järjestelmien toimintahäiriöt ja viiveet maksujen siirtymisessä) eikä sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita.
  • c) Kouluttaja ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden aikaansaamisista tuloksista. Yritys ei näin ollen takaa sitä, että tämän palvelut välittömästi tuottavat asiakkaalle rahallista tuottoa.

12. Erimielisyydet ja sovellettava laki

  • a) Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta muutoin, pyritään ne ratkaisemaan asiakkaan ja kouluttajan välisillä neuvotteluilla.
  • b) Kuluttaja-asiakas: mikäli palveluita tai muutoin sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttaja voi olla myös yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
  • c) Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan kouluttajan kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa (Vantaalla), elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.

Tietosuoja

Lue lisää tietosuojasta here.

Evästeet

Lue lisää evästeistä here.

Copyright @ Marianne Ketelimäki / Uudet Taidot Haltuun -akatemia. Uudet Taidot Haltuun -akatemia - Powered By Zenler